Sterownik LPG/CNG – do silników z bezpośrednim wtryskiem: STAG 400 DPI
STAG 400 DPI to nowoczesny sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu, który umożliwia zasilanie gazowe wybranych modeli samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
STAG 400 DPI doskonale współpracuje z technologią bezpośredniego wtrysku benzyny, stosowaną coraz powszechniej w nowoczesnych silnikach benzynowych. Dzięki temu użytkowanie samochodów wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem oraz instalację gazową STAG 400 DPI, staje się bardziej ekonomiczne i ekologiczne.
Zaawansowane technologicznie silniki wspierane przez szereg podzespołów elektronicznych są niezwykle wrażliwe na wszelkie zmiany zadanych fabrycznie parametrów pracy. Dlatego montowana w nich instalacja musi idealnie współpracować z komputerem pojazdu. Doskonałą integrację układów zasilania benzynowego i gazowego w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, zapewnia specjalnie dedykowana dla tego rodzaju zasilania instalacja STAG 400 DPI.
STAG 400 DPI jest produkowany w oparciu o nowoczesną technologię i na bazie najwyższej jakości podzespołów elektronicznych. Wszystko to sprawia, że jest to sterownik doskonale współpracujący z technologią bezpośredniego wtrysku benzyny, stosowaną coraz powszechniej w nowoczesnych silnikach benzynowych. Dzięki temu użytkowanie samochodów wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem oraz instalację gazową STAG 400 DPI, staje się bardziej ekonomiczne i ekologiczne. STAG 400 DPI jest produkowany w oparciu o najnowszą technologię i na bazie najwyższej jakości podzespołów elektronicznych. Sterownik został wyposażony w innowacyjne oprogramowanie z szeregiem użytecznych funkcji.
Wszystko to sprawia, że jest to obecnie najnowocześniejszy, najlepszy sterownik gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Zalety instalacji STAG 400 DPI
- precyzyjne dawkowanie gazu w całym zakresie obrotów przy minimalnym poborze benzyny.
- utrzymanie kluczowych parametrów pracy silnika jak przy pełnym zasilaniu benzyną.
- innowacyjny sposób dawkowania gazu zapewniający stabilną pracę silnika.
- automatyczne, niewyczuwalne przejście na zasilanie gazowe.
- schemat podłączenia oraz kalibracja podobne jak w pozostałych sterownikach STAG.
- zastosowanie nowych narzędzi umożliwiających szybką kalibrację.
- niezwykła precyzja autokalibracji.
- wbudowany adapter OBDII/EOBD.
- rozbudowany system autodiagnozy.
- zintegrowany emulator ciśnienia benzyny.
- mapa graficzna 3D.
- obsługa dotrysków.
- odczytywanie korekcji ECU.
- podgląd parametrów pracy na oscyloskopie.
- przejrzysty program do kalibracji.
Komunikacja z OBD II/EOBD
Sterownik posiada zintegrowany adapter umożliwiający komunikację z komputerem benzynowym poprzez protokoły OBD II/EOBD:
- ISO-15765
- ISO-14230
- ISO-9141
Komfort i wygoda użytkowania
Zastosowanie STAG 400 DPI zapewnia komfortową, dynamiczną i ekonomiczną jazdę w pełnym zakresie parametrów, gwarantowanych przez producenta samochodu.
Instalacja wyposażona w sterownik STAG 400 DPI jest perfekcyjnie wyregulowana a ingerencja serwisu wymagana jest tylko przy okresowych przeglądach instalacji gazowej.
Oszczędność i bezpieczeństwo
STAG 400 DPI jest całkowicie bezpieczny dla silnika, gwarantuje ochronę wtryskiwaczy benzynowych co zostało potwierdzone w długodystansowych testach drogowych przeprowadzonych przez laboratorium Badań i Certyfikacji.
Na podstawie długodystansowych testów, określono również średnie spalanie LPG i benzyny dla konkretnych modeli aut. Wyniki testów wskazują, że STAG 400DPI zapewnia doskonałe osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Zużycie LPG jest około 20% wyższe od aktualnego wskazania komputera benzynowego, natomiast uśredniona wartość zużycia benzyny wynosi około 0,5l na cylinder / 100km. Należy przy tym pamiętać, że są to wartości orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od marki samochodu, stanu technicznego pojazdu, jakości paliw, kodu silnika, miejsca i stylu jazdy i innych warunków eksploatacji.
Tabela spalania dla wybranych kodów silnika obsługiwanych przez STAG 400 DPI.
Pojazd | Pojemność | Kod silnika | PB/100km | LPG/100km |
Mazda CX7 | 2,3 | L3 | 3,5-4 | 9-9,5 |
VW Passat | 2 | BVY | 2,6 | 7,8 |
VW Passat | 2 | BPY | 2 | 7,2 |
VW Golf | 1,4 | CAXA | 1,8 | 7,2 |
VW Tiguan | 1,4 | CAXA | 2,5 | 8,2 |
Toyota Avensis | 2 | 1AZ-FSE | 2,5-2,9 | 10-10,5 |
Opel Insignia | 2 | A20NHT | 1,5-2,5 | 9,5-11 |
Hyundai ix35 | 1,6 | G4FD | 2,2 | 9,05 |
Captiva | 3 | HFV6 | 2,5 | 13 |
Skoda Octavia | 2 | BWA | 2 | 10 |
VW Passat | 2 | BWA | 2,5-3 | 9 |
Skoda Octavia | 1,8 | CDAA | 2,8 | 7,5 |
Mazda 6 | 2 | LF3F | 3 | 10 |
Audi A6 | 2,8 | BDH | 3 | 9,5 |
Audi Q7 | 3,6 | BHK | 3 | 13 |
Opel insignia | 2 | NHT | 1,5 | 9 |
Ford Focus | 2 | Duratec-HE (2.0) | 1,6 – 2 | 8 – 9 |
Kia Sportage | 2,4 | G4KJ | 2,6 – 3 | 8,1 – 8,5 |
Hyundai i40 | 2 | G4NC | 3 | 9,5 |
Chevrolet Captive | 3,6 | LF1 | 2,5 – 3,5 | 13 |
Ford Focus | 1,6 | JQDA | 2 | 8 |
Infiniti QX56/QX80 | 5,6 | VK56VD | 3,1 | 13 |
Nissan Patrol | 5,6 | VK56VD | 3 | 17 |
Auto gaz
Szybki kontakt.
Auto serwis, auto gaz
500 508 708
Stacja paliw, myjnia
(25) 792 20 67
Kruszywa, usługi transportowe
502 501 300
![](https://margaz.pl/wp-content/uploads/2021/12/plansza-informacyjna-pfr-poziom-1.png)